Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  9 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 60 Next Page
Page Background

Baflka bir ifadeyle; vasat bir tarih bilgisine sahip herke-

sin, “Sen dinden ç›kt›n!” diyerek, Hz Ali’ye k›l›ç çeken

“Hariciler”in ça¤dafl versiyonuna, art›k bazen Avrupa

sokaklar›nda dolafl›rken, Kuran-› Kerim da¤›t›rken, ba-

zen de müslüman ülkede, Müslüman, H›ristiyan, Yezidi

bo¤azlarken görür oldu.

Orta yol müslümanl›¤›nda karar k›lm›fl Türklerin Av-

rupa’da yetiflen çocuklar›ndan da, sözkonusu ak›mlara

ilgi ve kat›l›m giderek artmaya bafllay›nca, tehlikenin sa-

dece Türkiye s›n›rlar›na de¤il, buradaki kap›m›za da da-

yand›¤›n› biz Türkler de nihayet anlad›k! Nerede yanl›fl

yapt›k, neyi ihmal ettik, gibi konularda kendimize ayna

tutmadan önce, “Garp Cephesi”ndeki duruma bir göz

atal›m:

MÜHTED‹ FANAT‹ZM‹

Suriye veya Irak’ta Ifi‹D ad›na savaflan veya savaflm›fl

olan AB vatandafllar›n›n say›s›, sene bafl›nda iki bin iken,

flimdi bu say› üç bine ç›kt›

(3)

. Federal Almanya Anayasa-

y› Koruma Teflkilat›’na göre, Almanya’dan, Suriye’ye gi-

den savaflç›lar›n say›s› 450’yi geçti. Bunlardan k›rk tanesi

kad›n. Almanya’dan kat›lanlar›n %14’ünü ise din de¤ifl-

tirerek Müslüman olanlar oluflturuyor. Bunlardan en ta-

n›nm›fl›, flimdiki ad›yla, Abu Talha al-Almani, eski rapç›

Deso Dogg’dur ki, cesetlere hakaret ve asker toplama vi-

deolar›yla dikkatleri üzerine çekiyor. Yeni gelen bir ha-

bere göre ise, Irak’ta fiii’lerin kalesi Samarra‘da intihar

eylemcesi bir Berlin’li öldü

(4)

.

Avrupa Göçmen Müslümanlar›n›n yeni kuflaklar›n-

daki sosyo-kültürel de¤iflimi en iyi okuyabilenlerin ba-

fl›nda gelen Frans›z flarkiyatç› Olivier Roy, “Kültürel

yozlaflman›n (dekültürasyon) en canl› örnekleri, ihtida

edenlerdir.” diyor. Din de¤ifltirdikten sonra, o ana men-

subu oldu¤u kültüre de s›rt çeviren mühtedide, flayet ha-

z›rl›kl› de¤ilse, meydana gelen kültürel k›r›lma, yeni

dinini daha “radikal” bir biçimde alg›lamas›na sahip o-

lur. fiahsen böylesi bir durumu yak›n çevremde gözlem-

le imkân›na sahip oldum. Yazar, konuyla ilgili flöyle bir

iddiada bulunuyor: “Say›lar› doksanl› y›llar›n bafl›ndan

itibaren giderek artan, radikal-‹slâmc› flebekedeki müh-

tediler (din de¤ifltirenler), asla bir istisnaî durum de¤il-

dir. Onlar, küreselleflen ve Bat›l›laflan ‹slâm’›n bir

sonraki belirtileridir. Radikal Sol, hâkim düzene karfl›

verdi¤i mücadeleyi kaybetti¤i yerde, onlar, radikal-‹s-

lâm’›n sistem karfl›t› ve anti-emperyalist boyutuna hay-

ran oldular.

(5)

Belli bir alt yap›ya sahip, macera peflinde koflmayan

ve inanarak din de¤ifltiren Avrupal›lar, elbetteki bu kesi-

min kah›r ekseriyetini teflkil etmektedir. Bunlar›n için-

den Frans›z Roger Graraudy ve AlmanMurad Hoffman

gibi dünya çapl› ‹slâm’da karar k›lm›fl ayd›nlar oldu¤u

gibi, flahsen tan›d›¤›m›z Alman kökenli Müslümanlar›n

birço¤u son derece yüksek bir bilgi ve e¤itim düzeyine

sahip insanlard›r. Oliver Roy’un, “radikal-‹slâmc›” çer-

çevede de¤erlendirdi¤i mühtediler için yukar›daki, “asla

bir istisnaî durum de¤ildir” iddias›n› epey abart›l› bulu-

yoruz. Tam tersine; onlar›n içinden ç›kan “radikal ‹slâm-

c›lar” son derece marjinal gruplard›r, çünkü din

de¤ifltirmeden önceki sosyo-psikolojik durumlar›na ba-

k›ld›¤›nda, bunda bir çeliflki olmad›¤› görülecektir. Me-

sela, 18 yafl›na yeni girdikten sonra Müslüman olan ve

meslek e¤itimi staj›n› yar›da b›rakarak Suriye’ye (6) gi-

den Hamburg’lu gencin ölüm haberi verilirken, kar›fl›k

bir aile ortam›nda yetiflti¤ine ve ruhî dengesizli¤ine dik-

kat çekiliyor.

Ifi‹D’in eski komutanlar›ndan (flimdi Türkiye’de) Ah-

med Ebu Hamza, kendisiyle yap›lan söyleflide; “Niçin

Avrupa ve Amerika’dan bu kadar genç müslüman

Ifi‹D’e kat›lmak istiyor?“ sorusuna verdi¤i cevaptan da,

terör örgütüne kat›lanlar›n psiko-sosyal yap›lar›n› anla-

mak mümkün: ”Biz, k›yametin kopuflunun ve yeniden

diriliflin, El-fiam’da, yani Büyük Suriye’de vuku bulaca-

¤›na inan›yoruz. Onun için oradaki cihad, Afganis-

tan’dan daha kutsald›r. Allah, El-fiam halk›n›n

kurtulaca¤›n› garanti ediyor. Onun için, zulme u¤ram›fl

kardeflleriyle empati kuran genç müslümanlar, orada sa-

vaflmay› övünç meselesi sayarlar. Fakat birço¤u ya ruh

hastas› veya sadece çok fakirdir. Onlar›n bu kafa yap›s›,

cihad için büyük bir problemdir.

(7)

Bölgeyi ve hâkim olan düflünce yap›s›n› iyi bilen Yas-

sin Musharbash da, ayn› gazetedeki sözkonusu terörist

gruplarla ilgili yorumunda; gidenlerin ço¤unun genç ve

tecrübesiz, macera heveslisi, aptal, dini kendileri için ye-

dek bir teminat olarak gören ve “tanr› savaflç›lar›” ola-

rak kabul görmek arzusunda olan insanlard›r, diyor.

(8)

fi‹DDET VE GÜÇ MESELES‹ VEYA

KED‹N‹N FARE ‹LE OYUNU

Herfleye inan›rd›m ama 1970’li ve 1980’li y›llar›na ta-

n›k oldu¤umAlmanya’n›n, 2013 y›l› itibariyle, sekiz mil-

yar Euro’luk silah ihracat›yla, ABD ve Rusya’dan sonra,

dünya üçüncüsü olaca¤›na inanmazd›m.

-Silah ne içindir?

-‹nsan öldürmek için...

Silah pazar› yaratabilmek için düflmanl›klar›n ve in-

san öldürmenin teflvik edilmesi gerekir. Geçerli slogan

fludur:

-Silah benden, can senden!

Uygulanan taktik, Elias Canetti’nin, kedi-fare iliflki-

sindeki felsefik yorumu gibidir: Kedi, yakalad›¤› fareye

önce fiziki fliddet uygular; onu biraz h›rpalad›ktan sonra

nüfuz etti¤i, gözetimindeki alana b›rak›r. Kedinin pençe-

sinden kurtulan zavall› fare, özgürlü¤üne kavufltu¤unu

zanneder fakat yapt›¤› her hareket, gitti¤i her yer farenin

gözetimi ve hâkimiyeti alt›ndad›r. Ne zamanki fare, ke-

dinin hâkim oldu¤u alan›n d›fl›na ç›kmaya yeltense, yani

k›rm›z› çizgiyi aflmaya kalksa, hemen kedinin pençesini

s›rt›nda hisseder

(9)

. Özellikle Ortado¤u dedikleri

9