Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  8 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 60 Next Page
Page Background

8 REFERANS OCAK 2015

ölümüne tükenifl ve kanl› son... Gayesiz ve ahlâkî s›n›r-

lar› bilmez bunlar, Cumhuriyetin kay›p nesillerdir

(2)

.

Bat›l›lar›n, “Yak›ndo¤u” veya “Ortado¤u” dedikleri co¤-

rafyada meydana gelen baz› olaylar, bizzat Bat›’n›n mü-

dahil oldu¤u veya dolayl› yollardan olay›n sebebi ya da

müsebbibi oldu¤undan, terörist eylemlerin bir ucu Bat›l›

ülkelere uzan›yor. Fransa’daki “Charlie Hebdo” bask›-

n›ndaki failler gibi, burada (Avrupa) do¤up büyümüfl-

lerse flayet teröristler, o zaman müslümanlar›n sorunu

olmaktan daha çok, bu tür olaylar toplum ortak sorunu-

dur. Olaya biraz so¤ukkanl› yaklafl›ld›¤›nda, özellikle

müslüman göçmenleri bünyesinde bar›nd›ran ülkelerin

göçmen politikas› ciddi manada sorgulanmal›d›r. Nite-

kim, “Frans›z vatandafl› olarak do¤up büyüyen genç

müslüman kufla¤›n tamam›, ekonominin kötüleflmesiyle

iflsiz kalmalar› ve yetersiz e¤itim, bunlara ilaveten Paris,

Toulouse ve Marseille gibi flehirlerin k›y›s›nda getolarda

yaflamalar›, Cumhuriyete aç›ktan bir husumet besleme-

lerine yol açt›

(3)

” denilen makalede, on befl yoldan beri

bu konular› araflt›ran Kad›n Antropolog Dounia Bou-

zar’in, “Gerçekler onlara bir perspektif sunmad›¤›ndan,

devaml› artan bir say›yla gençler dine iltica ediyorlar”

fleklindeki görüflüne yer vermifl.

fiimdi insan›n kendi kendine soras› geliyor: Bunlar-

dan “‹slâmc›” m› olur? Onlar›n, ‹slâm karfl›tl›¤› “Pegi-

da”n›n bafl›n› çekeni de, bizim “‹slâmc›”m›zdan daha

beter suç iflleme makinas›, tepeden t›rna¤a pisli¤e bulan-

m›fl birisi... Müslümanlar, içlerinden türemifl teröristlerin

arkas›ndan gitmediler ama sokaklara dökülüp bunlar›

protesto da etmediler. Hâlbuki, “Vahfli eylemleri mutla-

ka gür sesle k›namak laz›m. (....) Fakat k›namak da yet-

mez! Teflhisi de koym ak gerekir

(4)

”.

Bana göre, Avrupa GöçmenMüslümanlar›n› en iyi a-

naliz eden Avrupal› yazarlardan birisi Prof. Olivier

Roy’dur. Kendisine yöneltilen; “Bu tip radikal ‹slâmc›lar

güçlü bir ba¤la m› dine bafll›d›rlar yoksa kendi idolojiler

do¤rultusunda m› gidiyorlar?” sorusuna; “Ço¤unlu¤u

fleriat›n ne demek oldu¤unu bilmeyen yeni bir nesil

Müslümanla karfl› karfl›yay›z. Bütün araflt›rmalar; 18-20

yafla aras›ndaki bu Müslümanlar›n hemen hemen hiç

dindar olmad›klar›n›, alkol ve sigara içtiklerini, uyufltu-

rucu kulland›klar› veya satt›klar›n› göstermektedir.

(5)

diye cevap veriyor. Söyleflinin devam›nda, Olivier Roy;

“Eskiden gerilla savafllar› için Che Guevara veya Filistin

bahane edildi¤i gibi, bugün de cihad onlar için bir savafl

bahanesidir. Frans›z eylemcilerle, 1970’li y›llar›n Baader-

Meinhof terör grubu aras›nda çok benzerlikler var. (...)

Baader-Meinhof için global devrim vard›, bu genç insan-

lar için de global cihad”.

Müslümanlar; bizi bu hâle getiren Bat›l›lard›r, asl›nda

‹slâm bar›fl dinidir, demekle bumesuliyetten kurtulama-

yacaklar› gibi, Bat› da; biz H›ristiyanl›¤› reforme ettik,

siz de art›k bu cihad ayetleri ve benzerlerini de¤ifltirin,

demekle bütün sorumlulu¤u Müslümanlara yükleye-

mezler. O. Roy’un da dedi¤i gibi; “Bat›’n›n fliddet kültü-

ründe yetiflen gençler katliamc› olmaya meyillidirler

zaten. Bu global bir fenomendir ve ‹slâm’la pek alakas›

yoktur. Meksika’da böylesi bir fliddet oldu¤u gibi,

ABD’de Columbine High School’da da, olabildi¤ince

çok insan öldürerek ortaya ç›kabiliyor

(6)

”.

“MÜSLÜMANIN ORTAÇA⁄I”

Olaylar›n s›cakl›¤› ve özellikle Bat› kamuoyunun üze-

rimizdeki bask›s›, bizi so¤ukkanl› ve akl›selim düflün-

mekten, resmin bütününü görmekten al›koymamal›d›r.

Günü kurtarmak, nabza göre flerbet verme¤e kalk›flmak,

bize daha fazla s›k›nt›lar getiriyor. Göklerden yere dü-

flüp parçalanan “hakikat aynas›”n›n en büyük parças› bi-

zim elimizde olmas›na ra¤men, cesaret edip aynaya

bakam›yoruz. Bakabilsek; as›rlardan beri merhem iste-

yen aç›k yaralar›m›z›, neflter vurulmas› gereken irin ba¤-

lam›fl iltihaplar›m›z› görece¤iz. Mezhepler birer ideoloji,

fleyhler, imamlar, hocalar birer ideolog gibi alg›land›¤›

ve “içtihat kap›s›” ard›na kadar aç›lmad›¤› müddetçe, ‹s-

lam dünyas›, bilgi ça¤›nda olsak dahi, kendi “Ortaça-

¤›”n›

yaflamaktan

kurtulamayacakt›r.

“‹slam

dünyas›nda akan oluk oluk kanlar›n, ve 11 Eylül gibi,

Paris katliam› gibi vahfli eylemlerin sebebi, Müslümanla-

r›n önemli bir bölümünün hâlâ ‘ortaça¤›’ yafl›yor olma-

s›d›r! ‹flte yapt›klar› her hareketin ‘fetva’s›n› ortaça¤da

yaz›lm›fl bir f›k›h kitab›nda buluyorlar ve bunu din sa-

n›yorlar

(7)

”. Her ne kadar, ‹slâm dünyas›n›n Ortaça¤’›

H›ristiyanlar›nkinden çok daha parlak olsa dahi, içinde

bulundu¤umuz ça¤›n bir baflka ad› da “Bilgi Ça¤›”d›r!

Takriben bundan bin y›l önce yaflam›fl âlimlerin sözleri

üzerine söz, fikirleri üzerine fikir söylenmesine itibar ve

müsaade etmeyerek onlar›, âdeta Peygamber sözü veya

neredeyse Kuran âyeti seviyesinde görenler, ça¤dafl

Müslümanlar›n zihin dünyas›n›n kararmas›n›n bafll›ca

müsebbipleridir.

‹flin tabiat› gere¤i, farkl› bir kültür co¤rafyas›na göç

etmifl az›nl›klar, sözkonusu millî-manevî de¤erler olun-

ca, anavatandakilerden daha çok hassas ve “muhafaza-

kâr” olurlar. Meseleye bu aç›dan bak›ld›¤›nda; Avrupa

Göçmen Türklerinin durumu daha iyi anlafl›l›r.

Meselâ, 30 Eylül 2005 y›l›nda Danimarka’da patlak

veren karikatür krizinde, Almanya’daki Müslüman çat›

kurulufllar›, Hz. Peygamber’i karikatürize eden mizah

dergisini fliddetle k›narken; bizimmukaddeslerimizle a-

lay etmenin düflünce hürriyeti olamayaca¤›n› savun-

mufllard›. Fransa’n›n baflflehri Paris’te, bir mizah dergisi

Hz. Peygamber’i karikatürize etti¤i gerekçesiyle, 7 Ocak

2015 tarihinde düzenlen kanl› terör eylemini, ayn› çat›

kurulufllar› fliddetle k›nad› ve karikatürü basan dergiden

yana tav›r ald›. Hatta bununla kalmayarak, birbiriyle ya-

r›fl edercesine, düflünce hürriyetini sembolize eden ba-

s›n-yay›n kurulufllar› önünde “uyar› nöbeti” bile

tutmaya bafllad›lar. Bu yüzden insan can›na k›yanlar›

lanetliyoruz dedik fakat bu sefer de ‹slâm Peygambe-

ri’nin karikatürize edilmesini k›nayamad›k. Alma-

nya’n›n çok önemli bir Müslüman kuruluflunun

baflkan›na, bu çeliflkiyi nas›l edersiniz diye sordu¤umda;