9
Danimarka’daki olayda ölüm yoktu fakat Fransa’da 12
insan öldürüldü, dedi. Buna itiraz eden yoktu zaten...
Tabii ki ‹slâm ad›na katliam yapanlar› ilk lanetlemesi ge-
reken Müslümanlar olmal›yd›. Hz. Peygamber’in ken-
disine nas›l hakaretler edildi¤i, üzerine hayvan
iflkembesi dahi at›ld›¤› ve buna karfl› O’nun tepkisinin
nas›l oldu¤u konusunda ikimiz de mutab›kt›k. Cevap
almad›¤›m soru fluydu: Danimarka’da patlak veren “Ka-
rikatür Krizi”ni fliddetle protesto eden Müslüman kuru-
lufllar, Fransa’daki terör eylemini k›namas›n›n yan›s›ra,
Hz. Peygamber’in karikatürize edilmesini de k›namalar›
gerekmez miydi?
Durdu¤unuz yer belli de¤il de, konjonktüre göre du-
rufl belirliyorsan›z; sadece kafa kar›flt›rmak ve güvensiz-
lik telkin etmekle kalmaz, muhtemel flantajlara karfl›
koymaya gücünüz de yetmez.
ASRI ‹DRAK EDEMEYENMÜSLÜMAN
‹slâm dünyas›ndan bu gidiflle, asr›n idrakine ‹slâm’›
söyletmesini beklemek; kendimizi Mehmet Akif’in flii-
riyle teselli etmekten baflka bir fley olamaz. Asr› idrak e-
demedi¤i gibi, zaten ‹slâm’› da idrak edememifl
Müslümandan böyle bir at›l›m beklenebilir mi?... Mese-
lâ, Almanya’daki Müslüman az›nl›¤›n en büyü¤ü ve tefl-
kilatl›s› Türklerden, Almanya Müslümanl›¤›n›n
gelece¤iyle ilgili bir ortak çal›flma, tasar›m veya proje or-
taya konuldu, tart›flmaya aç›ld› m›?...
Paris sald›r›s›ndan sonra Almanya Baflbakan› Say›n
Angela Merkel bile, “‹slam Almanya’ya aittir” dedi¤ine
göre, bundan sonra yeni bir süreç bafll›yor demektir. Bu-
nun ne manaya geldi¤ini önümüzdeki günlerde peyder-
pey
görme¤e
bafllayaca¤›m›z›
zannediyorum.
Türkler/Müslümanlar zaman geçmeden gere¤ini yap-
mazsa, zaten gere¤i düflünülmüfl bu karara itiraz etme
hakk›n› da kaybetmifl olacaklar.
Baz›lar›na göre, zaman›n Cumhurbaflkan› Christian
Wulff, “‹slam, Almanya’ya aittir” dedi¤i için makam›n-
dan oldu. flimdi Say›n Baflbakan Merkel’e bu siyasi risk
tafl›yan (netameli) sözü dedirten sebebi iyi anlamak la-
z›m... Gerek burada (Avrupa) terörist eylemler yapan
veya yapmaya meyilli olan ve gerekse Suriye, Irak ve Af-
ganistan gibi ülkelere savaflmaya gidenMüslüman genç-
ler üzerinde yap›lan saha çal›flmalar›nda; d›fllanm›fll›¤›n,
ayr›mc›l›¤›n önemli rol oynad›¤› ortaya ç›kmaktad›r. Bir
baflka ifadeyle; Müslüman gençler, dindarl›¤›ndan do-
lay› de¤il, din kimli¤inin afla¤›lanmas› veya inkâr›ndan
kaynaklanan bir radikalleflmeye do¤ru yöneliyorlar. Al-
manya Baflbakan› bu gidiflata dur demek için; Müslü-
man da olsan›z, siz bizdensiniz, mesaj›n› vermek istiyor.
Almanya, belki de bu saatten sonra özellikle Müslüman
göçmenlerle ilgili uyum politikas›n› gözden geçirmek
mecburiyetinde kalacakt›r. Bizim kadar Navid Kerma-
ni’nin de flikâyetçi oldu¤u; “Bütün uyum tart›flmalar›n›n,
sanki göçmenler Müslüman olmaktan öte baflka birfley
de¤illermifl gibi, bugün sadece ‹slâm üzerine yo¤unlafl-
mas› beni rahats›z ediyor. Bununla beraber, onlar›n ne-
reden geldikleri, nerede ve nas›l yetifltikleri ve ne ö¤ren-
dikleri gibi önemli özellikler ve etkenler görmemezlikten
geliniyor
(8)
”.
Defalarca ayn› konuyla ilgili düflüncelerimizi yaz›l›
ve sözlü olarak dile getirdik: Türk, Arap, ‹ran veya baflka
milletten yeni nesil Avrupa Müslümanlar›, kültürel kim-
liklerinden yoksun yetifltiklerinden, radikalizmin her
türlüsüne daha meyillidirler. Daha aç›k bir ifadeyle; on-
lar, mafyavarî çeteleflmeye, k›r›p dökmeye, cinnet geçir-
me¤e, terörist olmaya ve kurulu düzene isyan etme¤e
namzet insanlard›r. Sonja Zekri’nin de dedi¤i gibi; “Ço-
¤unlu¤un sadakat beklentisi ile az›nl›¤›n kimlik ›srar› a-
ras›ndaki boflluk, flu veya bu uyum için kilit sorudur
(9)
”.
Hatt›zat›nda ‹slâmdinine mensup yeni kuflak göçmenle-
rin ana meselesi, kimliktir! Ço¤unluk, kimli¤inden do-
lay› d›flland›¤› kesimlerden, bilâkaydüflart sadakat
bekliyor. Say›n Merkel’in, bu iki kesim aras›nda gidip
gelen kuflaklar›n durumunu anlad›¤›ndan dolay› niha-
yet, “‹slâm Almanya’ya aittir” dedi¤ini tahmin ve ümit
ediyorum. Bu, meselenin Garbî yönü...
fiarkî yönüne gelince; mesele do¤rudan bizim bak›fl›-
m›z, duruflumuz, tutumumuz ve bulundu¤umuz ortam›
idrak etmeyle ilgilidir. Müslümanlar›n üzerine karabu-
lutlar›n çöktü¤ü böylesi günleri kendisi için bulunmaz
f›rsat bilen temsilciler ve günü kurtarmaya matuf de-
meçlerle Avrupa Müslümanlar›n›n varaca¤› yer ancak
bu kadar olur. Almanya Baflbakan›’n›n a¤z›ndan ç›kan,
“‹slâmAlmanya’ya aittir” sözü, mutlaka istiflaresi yap›l-
d›ktan ve iyice düflünülüp tafl›nd›ktan sonra söylenmifl-
tir. fiimdi s›k› durun; daha flimdiden gümbür gümbür
“Alman ‹slâm›”n›n ayak sesleri gelme¤e bafllad›. Kendi-
siyle çeliflkili, ne istedi¤ini ve neye talip oldu¤unu aç›k
seçik ortaya koyamayan Müslüman kurulufllar›n, refor-
ma edilmifl bir “Alman ‹slâm›”na boyun e¤mekten bafl-
ka seçenekleri kalmayaca¤›ndan korkar›m.
Özellikle son y›llardaki geliflmeler gösterdi ki, yafla-
d›¤› asr› idrak edemeyenMüslümandan, zaman›n ruhu-
na hitap eden bir ‹slâm anlay›fl› ç›kmaz. Reforma
edilmesi gereken ‹slâm de¤il; içinde bulundu¤u ça¤› id-
rakten yoksun Müslüman kafas›d›r.
1:
Hürriyet Gazetesi, 14/01/15
2:
Olivier Guez, Es geht jetzt um alles, FAZ, 11.01.15
3:
Die Freiheit der Bleistifte, Der Spiegel,3/10/2015
4:
Taha Akyol, Dip Dalgalar›, Hürriyet, 14.o1.15
5:
Berliner Zeitung, Michael Hesse, 11.01.15
6:
Olivier Roy, a.g. söylefli
7:
Taha Akyol, Provokasyon de¤il Müslüman ortaça-
¤›, Hürriyet Gazetesi 14/01/15
8:
Navid Kermani, Wer ist Wir?, Das Geschäft mit der
Angst
9:
SZ, Zusammenbringen müssen, was nicht zusam-
men geht, 14.01.15