Background Image
Previous Page  5 / 64 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 64 Next Page
Page Background

YORUM

5

MAYIS - HAZ‹RAN 2014 •

‹nand›¤› Gibi Yaflamak

• ‹HSAN ÖNER •

lk insan Hz. Âdem (as) ayn› za-

manda ilk peygamberdi. Dinin

fert ve toplum hayat›ndaki yeri-

ni anlamak bak›m›ndan bu çok

önemli bir mesajd›r. Kâinat› ya-

ratan yüce Allah, ilk insanla bir-

likte dinini de indiriyor. Yaratan› bilmek,

yarat›l›fl gayesini bilmek ve ona göre amel et-

mek dinin ana gayesidir. Dinin Sahibi, insano¤-

lunu niçin yaratt›¤›n›, onun yarat›l›fl gayesinin

ne oldu¤unu, nas›l bir hayat sürmesi gerekti¤ini,

ferdin sorumluluklar›n›, mesuliyetlerini de gö-

revlendirdi¤i elçiler arac›l›¤›yla anlat›r.

‹nsano¤lunun, hem yaratan›na karfl›, hem de

dünyadaki tüm yarat›lm›fllara karfl› yerine getir-

mesi gereken yükümlülükleri, mesuliyetleri var-

d›r. Gönderilen peygamberlerin tamam›

yaratan›n bu mesaj›n› insanl›¤a ulaflt›rm›fllard›r.

‹nsano¤lu yoldan sap›nca, yarat›l›fl gayesini ve

yaratan›n› unutunca, bu mesaj peygamberlerle

yinelenmifltir.

Her ferdin, dolay›s›yla fertlerden oluflan top-

lumlar›n dine inanmaya ihtiyac› vard›r. Bizler

Avrupa’da yaflayan Türkler olarak, ‹slam dinine

mensubuz. Dinimiz ‹slam evrensel bir dindir.

Mekâna, zamana, belli bir ›rka de¤il, tüm kâina-

ta ve insanl›¤a hitap eder. ‹slam dinine mensup

olan insanlar dünyan›n her taraf›nda yaflamakta-

d›r. ‹slam’›n özü de¤iflmemekle beraber, farkl›

kültürlere mensup olan topluluklar, kendi kültü-

rel yap›lar› içerisinde dinlerini yaflamaktad›rlar.

‹slam’›n özüne ters gelen al›flkanl›klar terk edil-

mifl, ancak dinin özüne ters gelmeyen kültürel

de¤erler, gelenekler, törelerle beraber ‹slam i-

nanc› yaflanmaktad›r.

Avrupa’da yaflayan ve Türk toplumuna mensup

olan Müslümanlar olarak, dünyan›n farkl› kültü-

rel toplumlar›ndan gelen Müslümanlarla karfl›-

lafl›yoruz. Bazen dindafl oldu¤umuz onlarla,

dinimizin ayn› ama yaflant›m›z›n farkl› oldu¤u-

nu müflahede etmekteyiz. Bu ‹slam dininin hofl-

görüsünün evrenselli¤inin, tek tip insan arzu

etmedi¤inin flekilcili¤e hiç yer vermedi¤inin i-

flaretidir.

‹slam dininin en önemli özelli¤i birlefltirici, bü-

tünlefltirici olmas›d›r. Onun için bütün insanlar,

‘Ademin Çocuklar›d›r’ mesaj›n› verir. Giyimi-

ne, kuflam›na, sakal›na, b›y›¤›na, ›rk›na, mezhe-

bine, rengine göre ayr›flt›rmaz.

Evet, ‹slam dininin mesaj› bu kadar aç›kken, bu

dine mensup olan Müslümanlar bu mesaj› ala-

bilmifller midir? Bu sorunun cevab›n› “evet” o-

larak verebilmek pek mümkün görünmüyor

maalesef... Avrupa’da yafl›yoruz, binlerce cami-

miz, mescidimiz, ibadethanelerimiz var. Bun-

dan 50 y›l önce bunlar›n hiç biri yoktu. Buraya

gelen Müslümanlar, özelliklede Türkler kendi

inançlar›n› icra edebilmek ve bu yabanc› kültür

içerisinde varl›¤›n› devam ettirebilmek için çok

büyük fedakârl›klarla bu ibadethaneleri meyda-